Afholdte arrangementer 2024

2024-05-02: Champagnemorning og efterfølgende frokost i Grasse

Tak til alle deltagerne i champagnemorning den 2/5. Vi skulle have siddet uden for, men vejret var ikke med os. Men værterne havde sørget for plads indendørs med tændt pejs i det meget charmerende hus. Vi smagte 5 typer champagne, både Renoir-champagnen og en årgangschampagne. Der blev foretaget fine handler, så det blev en succes også for værterne. Vi gentager arrangementet. Ikke mindst tak til Karen, som har overbevist værterne om, at et sådant arrangement kunne lade sig gøre. Da vi skulle afsted fra huset, var vejret klaret op, så vi kunne se den smukke have og ikke mindst den fantastisk udsigt. Derefter på restaurant med dejlig mad. En rigtig dejlig dag, som tåler gentagelse

Ref; Inger Rosenlund

se billeder her

2024-04-27: Besøg på St Honorat

Tak til alle deltagerne i Club Danois arrangement i går til Saint Honorât, som er en del af Lerin øerne i Cannes Bugten.
Vi fik en spændende oplevelse i munkeklosterets kirke, da vi lige ankom til søndagsmessen.Ret fascinerende med en ganske fyldt kirke.
Vores engelsk talende guide Elisabeth sørgede for at indvie os i klosterets omskiftende tilværelse gennem århundreder, og ifølge legenden var klosteret grundlagt af helgen Honoratius – derfra stammer øens navn Saint Honorat. Klosteret blev nedlagt under den Franske Revolution, men cisterciensere vendte tilbage efter et par årtier og er fortsat på øen, og hvor menigheden i dag ejer hele øen.
Vi havde oplevelsen af en “rigtig” Munk , som stod for et yderst spændende
historieforløb. Han fortalte om munkelivet og svarede beredvilligt på spørgsmål fra os alle.👍👍👍👍😀😀.
Alle 23 gik samlet til et smukt grønt område tæt på bugten med en pragtfuld udsigt til havet med sejlbåde, hvorpå vi alle fik udleveret picnicposer …indeholdende …en vældig lækker menu. Drikkevarerne 🍷🍺 var medbragt af nogle bestyrelsesmedlemmer.
Tak til Jana, som desværre var blevet syg, for et super fint arrangement, som vi gennemførte med succes.👍
Vejret var solrigt fra morgenstunden, dog tog blæsten til ved 14 tiden, så vi fik en gyngetur retur med den munkeejede båd.🛥️

2024-04-12: Kunstbesøg i Draguignan

ClubDanois havde i går fredag en ganske fantastisk guide i Henrik Schjødt Christensen .Vi mødtes foran museet i Draguignan kl.10.00, hvor 20 raske og glade medlemmer besøgte det totalt renoverede Musee de Beaux Arts i Draguignan. Museet blev genindviet under stor positiv medieomtale ved årsskiftet.
Takket været Henrik Schjødts enorme viden og hjælp fra museets guide fik vi en storslået introduktion på fransk til temaerne.Museets guide var meget behjælpelig med oversættelserne til engelsk, så alle fik vældig interessante oplevelser…Galla-rustningen, som tilhørte hertugen af Montmorency var i særdeleshed helt i top👍
Vi gik alle i samlet flok til markedspladsen – Place du Marche – hvor vi spiste en 3 retters menu hos La Table de Martine….bestemt værd at anbefale🍽️🍷🍧🍻👍
Tusind tak til vores Henrik Schjødt Christensen, for en bedre guide findes absolut ikke😁.

2024-04-06: Foredrag ved Ann-Sofie Kold

Tusind tak til advokat Ann-Sofie Kold for et fantastisk inspirerende og vældig fint opdateret foredrag om generationsskifte af fast ejendom. 50 deltagere fik en meget interessant dag og spørgelysten var stort.
Club Danois havde efterfølgende sørget for frokost udendørs på Casa Roses store hyggelige terrasse i et dejligt forårsvejr.
2024-04-05: Fyraftendrink i Mandelieu
Tak til Charlotte Beiner og Christian Keldsen for et vældig hyggeligt fredags-øl arrangement på O’Sullivans i Mandelieu i fredags.
35 deltagere havde en rigtig god start på weekenden.
Nogle af os fortsatte efterfølgende på Brasserie Neapolis, hvor husets pizzaer mm. sørgede for en udmærket stemning.

2024-03-21: Bouleturnering i Cannes

Club Danois årlige Bouleturnering blev atter i år gennemført med stor succes på Petanque banerne i Cannes i strålende sol.😎😎👍🙏.

Vi var 28 spillere, der mødte op kl.10. Bestyrelsen havde på forhånd sørget for kaffe og croissanter, som blev indtaget under de kæmpe plataner foran Bistroen og med en fantastisk udsigt til banerne😀😀😀☕️👍😎😀Kl.10.30 fløjtede vores bouledirigent og leder Aksel spillet i gang, og alle vores engagerede medlemmer fik kamp til stregen på de udfordrende baner.Humøret blev holdt 😙