Afholdte arrangementer 2022

12. maj 2022: Besøg på Villa Rothschild.

14 medlemmer var denne solbeskinnet dag mødt op. Rundvisning i villaen og gennemgang af de mange forskelligartede haver. Udleveret picnic kurv blev nydt i haveanlægget.

06. maj 2022: Togtur til Tende

22 medlemmer mødte meget tidligt op på banegården i Nice. Vi hyggede os i dejligt selskab .Vejret drillede os – ISKOLDT –🌫☔️💨 men alt i alt en skøn, lærerig dag med guide på .

28. april 2022: Byvandring i Tourrettes (VAR)

20 medlemmer af Club Danois mødtes i Fayence denne skønne torsdag med høj sol.

Vi gik samlet ned til den “autentiske” by, som har markeret sig med et meget kunstnerisk miljø. 19 forskellige kunstnere udstiller i denne lille by. Der er mange vægmalerier, keramiske værker og anden kunst og skulpturer rundt i byen. Vi blev guided rundt af en engelsktalende guide. Han medbragte bl.a. en meget stor nøgle, så vi kunne komme ind og bese den lokale kirke.

Efterfølgende gik vi tilbage til Fayence, hvor vi fik en lækker frokost på  L’AUBERGE DU CHÂTEAU

14. april 2022: Byvandring i Vallauris

Som nye medlemmer af Club Danois var Grete og jeg sammen med 16 andre deltagere i en skøn rundvisning i Vallauris.
Temaet primært og selvfølgeligt Pablo Picasso.
Skønt vejr og rundtur under kyndig og god vejledning og fortælling af Vanessa; tak for det 🇫🇷👍❤️
Hermed også en del billeder – tak for i dag — sammen med Club Danois og
2 andre
i Vallauris. Jan Marcussen

06. april 2022: Vandretur til  Vieil via Mont Turney

Månedens vandretur blev gennemført 17 deltagere,

02. april 2022: Generalforsamling i Club Danois

Club Danois afholdt generalforsamling den 2. april 2022. 65 medlemmer var mødt op og deltog efterfølgende i frokosten.

Generalforsamlingsreferatet er lagt ind under: For medlemmer/ kun for medlemmer/ generalforsamlingsreferater.

18. marts 2022: Coffee-morning i Lorgues:

Club Danois havde inviteret til kaffe og croissant fredag den 18. marts 2022 på Le Grillion i Lorgues.

Der var 12 gæster til arrangementer både medlemmer af klubben og ikke medlemmer.

Vi havde en hyggelig formiddag, hvor der blev talt og snakket om  alt muligt.

Der blev udvekslet erfaringer om udfordringer og glæden ved at kunne opholde sig i  i Var.

Der var en god uformel stemning og klubben blev opfordret til at gentage arrangement, gerne både i Var og Alpes-Maritimes.

Le Grillion var et godt og imødekommende sted for vores formiddag.

09.-11.marts 2022: Tur til Arles

23 medlemmer mødte forventningsfulde op i Arles ved 12- tiden. Arrangementet startede med en lækker frokost på vort hotel Best Western. Efterfølgende blev vi vist rundt i den gamle bydel af en meget kompetent dansktalende guide. Vi så bl.a. Amfiteatret, Gallo-romersk teater arenaen og var forbi hospitalet hvor Vincent Van Gogh var indlagt i perioder. Museet Arlaten er absolut også et besøg værd.

Næste dag var formiddagen reserveret besøg på det nye Museum LUMA. Efter en biofrokost på en nærliggende restaurant. Eftermiddagen var til “fri leg”.

Den sidste dag blev vi afhentet af 4 Landrover og kørt gennem Camargues med kyndige guider, som fortalte om områdets natur og dyreliv. Efter en “camarguesisk” frokost sluttede turen med kørsel gennem det meget varierede terræn og sluttede i Arles ved hotellet.

Tak til Jana Blazkova for et par spændende og indholdsrige oplevelser.

09. marts 2022: La-Croix-des-Gardes

Vi var 14 deltagere og Akki på vandreturen i haven/parken ovenfor Cannes La Croix-des-Gardes, og vi fik dejlige udsigter over Cannes og Mandelieu. 6,8 km og ganske få højdemeter. Tak til Ole Kragh for planlægning af denne måneds Club-Danois tur👌

Inge Olsen

19. februar 2022: Museumsbesøg i Monaco

18 medlemmer mødtes på banegården i Monaco. Først en tur med bussen til Villa Sauber. Her blev vi guidet rundt af en engelsk talende guide. Bus tilbage hvor vi besøgte Den japanske Have inden frokosten blev indtaget på restaurant CANTINETTA. Atter på bus til Villa Paloma. Ligeledes her en rundvisning af engelsk talende guide. Retur med bus til banegården og dagens arrangement var slut. Et spændende arrangement, som Jana Blazkova skal have stor tak for. Læs nærmere om dagen i det kommende blad, som udkommer slut marts.

16. februar 2022: Mimosetur

Vi var 43 fremmødte til Mimose turen i går onsdag.
Vi havde dejlig vejr og gik 8 km og så mimoserne i fuld flor.
Tak til Ole og Gerard for en flot tur.
Med venlig hilsen
Nick Worm
Formand
Club Danois

se billeder her

26.-28. januar 2022: Skitur til Auron

25 glade medlemmer og gæster har netop været 4 dage i Auron. Vi havde det bedste vejr – man kan ønske sig – nemlig fuld sol, næsten ingen vind og fin sne. Vi boede på Hotel Edelweis, hvor vi også havde halvpension. Hotellets service var fin og vi godt tilfredse med indkvartering og forplejning.

Frokost blev afholdt hver dag på Le Blanchon, hvor der var reserveret et langt bord til os. Håndboldkampen Danmark – Frankrig blev set på storskærm i restauranten. De fleste holdt med Danmark – nogle få med Frankrig – jeg nævner ingen navne.

Tak til Wivi for et flot arrangement – vi glæder os allerede til næste år.

Med venlig hilsen

Nick Worm

12.januar 2022: Vandretur rundt Cap Ferrat

Igen under ledelse af Ole Kragh var der 18 deltagere på denne traditionelle nytårsrur. Som det fremgår af billederne foregik turen i dejligt vejr. Der blev sluttet af med en øl i Saint Juan.